[PFIZER & BIONTECH] ILUZE DĚLENÍ ZISKŮ 50/50 ROZKRYTA

06.09.2022

Níže je výňatek z výsledků společnosti Pfizer za 2. čtvrtletí 2021. 

Odkazuje na ziskovou marži společnosti z prodeje toho, co je po celém světě běžně známé jako vakcína proti Covid-19 (Pfizer) nebo podle vědeckého kódového označení BNT162b2.

Zvýrazněné informace jsou také uvedeny v dalších přehledech příjmů společnosti Pfizer. 

Jde totiž o to, že Pfizer se dělí o zisky z prodeje 50-50 se skutečným vývojářem a vlastníkem produktu: německou firmou BioNTech.

To znamená, že hlavním finančním příjemcem z prodeje vakcíny "Pfizer" je ve skutečnosti BioNTech. 

Jak to, když je rozdělení 50-50? 

Kromě svého 50% podílu na zisku z prodeje značky Pfizer, podle podmínek smlouvy o spolupráci se společností Pfizer, provádí BioNTech také přímý prodej na dvou vyhrazených územích (Německo a Turecko) a navíc má samostatnou dohoda s Fosun Pharma, která jí zajišťuje (podle jejích vlastních zastoupení pro SEC) 30 až 39 procent zisku z prodeje v Číně. (Kvůli nedostatku autorizace byly posledně jmenované dosud omezeny pouze na Hongkong.)

Ale pokud jsou zisky společnosti BioNTech z prodeje vakcíny "Pfizer" vyšší než zisky společnosti Pfizer v absolutních číslech, její zisková marže je mnohem, mnohem vyšší. 

Důvodem je to, že BioNTech sice získává 50% podíl na zisku z prodeje značky Pfizer, ale nesdílí související výrobní a marketingové náklady. 

Těch 50 % jsou licenční poplatky. 

To vysvětluje neuvěřitelnou ziskovou marži společnosti BioNTech před zdaněním v roce 2021 ve výši 79 %! 

Podívejte se na níže uvedenou tabulku z podání BioNTech 2021 F-20 SEC. 

Více než 15 miliard eur v zisku při téměř 19 miliardách eur v tržbách, což zhruba odpovídá stejným číslům v dolarech při současném směnném kurzu. 

Všimněte si také, že BioNTech zaplatil v Německu téměř jednu třetinu z těchto 15 milionů eur jako korporátní daň. 

BioNTech nikdy nekomercializoval žádný jiný produkt. Takže prakticky všechny její zisky souvisí s vakcínou "Pfizer".

Stejná zpráva o výdělcích společnosti Pfizer citovaná výše odhaduje vlastní ziskovou marži společnosti Pfizer před zdaněním - nebo zde marži před zdaněním (IBT) - z prodeje vakcíny jako někde v "highs-20s" (str. 4). 

Takže zisková marže BioNTech z prodeje vakcíny "Pfizer" je zhruba třikrát vyšší než u společnosti Pfizer.

Navíc, pokud rozdíl rozdělíme a řekneme, že zisková marže společnosti Pfizer před zdaněním je 27,5 % a tuto ziskovou marži použijeme na tržby společnosti Pfizer za celý rok 2021 z prodeje BNT162b2 ve výši téměř 37 miliard USD, získáme hrubý zisk z prodeje ve výši zhruba 10 miliard USD. . (Informace o tržbách společnosti Pfizer za celý rok 2021 z prodeje BNT162b2 naleznete zde na str. 35 závěrečné zprávy společnosti Pfizer. (Produkt je označen jako "Comirnaty.")

Zisky společnosti BioNTech z prodeje vakcíny "Pfizer" jsou tedy zhruba o 50 % vyšší než zisky společnosti Pfizer: 10 miliard dolarů (nebo eur) až 15 miliard.

Stručně řečeno, proč se ve veřejné diskusi o trhu s vakcínami Covid tolik zaměřuje na společnost Pfizer, prakticky s vyloučením BioNTech a dokonce i v diskusích zkušených finančních analytiků?

Proč se dotyčný produkt dokonce nazývá vakcína "Pfizer"? 

Toto je zjevně nesprávné označení. 

Je to vakcína BioNTech (předpokládejme, že je to vakcína). 

BioNTech jej vyvinul a doslova vlastní. Proto jeho vědecké kódové označení: BNT162b2. 

Pfizer jej pouze vyrábí a prodává na určitých (ale ne všech) trzích jménem BioNTech.

BioNTech byl také sponzorem slavných klinických studií, které vedly k povolení vakcíny. To je uvedeno například na všech příslušných dokumentech FDA. 

Společnost Pfizer pouze provedla zkoušky, opět jménem společnosti BioNTech. A BioNTech je držitelem rozhodnutí o registraci na každém trhu, kde Pfizer produkt prodává, a samozřejmě také na vlastních vyhrazených trzích. 

A konečně, BioNTech je, jak je uvedeno výše, zdaleka hlavním finančním příjemcem komercializace produktu.

Nejde jen o "sémantickou" záležitost. 

Musíme věci správně pojmenovat, abychom je správně pochopili. 

Intenzivní zaměření na Pfizer až do té míry, že BioNTech prakticky zmizelo, mimo jiné vytvořilo iluzi globální moci Pfizeru a odvedlo pozornost od státních aktérů: zejména od Německa, které, jak je podrobně ukázáno v mém dřívějším Brownstone článek zde, sponzorovala vakcínu BioNTech a má velký ekonomický zájem na celosvětovém úspěchu produktu i firmy.

Jak je uvedeno v tomto článku, německá vláda sponzorovala samotné založení BioNTech jako součást programu financování "Go-Bio", jehož výslovným účelem bylo učinit z Německa lídra v biotechnologiích.

Jak se tak stalo, aniž by to většina pozorovatelů tušila, Německo bylo také zdaleka hlavním sponzorem celosvětové reakce WHO na Covid-19 zaměřené na očkování. 

Níže je například graf znázorňující hlavní přispěvatele do rozpočtu WHO na reakci na Covid-19 (SPRP) na rok 2020 [...].